">
aktualizované: 07.04.2024 10:27:25

Súľovské skaly . Ubytovanie ‚ apartmány Súľov

Skaly a príroda - po vlastných

google763c43a1d19757f6.html

Počas nastávajúcej sezóny budú bližšie popísané jednotlivé trasy aj s fotografiami

Prebratý text zo stránky www.sulov-hradna.sk

Trasa 1:
Náučným chodníkom na Súľovský hrad - 6 km, prevýšenie 252 m, klesanie 252, čas: 2 hodiny 15 min.

Na trasu vyrazíme z parkoviska v Súľovských skalách. Po červenej turistickej značke, chodníkom ponad lesnú cestu sa dostávame nad obec Súľov. Prejdeme nad kostol, nad borovicami, po ľavej strane, môžeme obdivovať skalný útvar Sova a Sovička. Na rázcestí so žltou značkou pokračujeme po červenej. Lesom stúpame až k sedlu U Indiána. Tu je prameň pitnej vody. Na hrebeni sa otáčame späť a pokračujeme po zelenej značke. Po ľavej ruke míňame skalný útvar, ktorý z jednej strany vyzerá ako rukavica - palčiak, z druhej ako mužský pohlavný úd, ktorý tu stojí milión rokov. Po zvlnenom hrebienku stúpame, v závere nás čaká strmý výstup pod Súľovský Hrad. Doňho prejdeme úzkym vchodom po kovovom rebríku. Môžeme sa tu pokochať kruhovým výhľadom. Na severe dominuje BRADA a odtiaľto vidíme celý veniec Súľovskej kotliny. Hlboko pod nami je obec. Z hradu postupne klesáme po zelenej značke do východiska našej túry. Máme tu množstvo krásnych výhľadov a obdovujeme cestou skalné útvary, známe ako: Gotická brána, Mních, Mačka, Dva hríby, Papagáj, a mnohé iné. Dochádzame na parkovisko, či ukončíme v Súľovských vrátach.

Trasa 2:
Výstup na Bradu - 7, 5 km, prevýšenie 416 m, klesanie takisto, čas: 3 hodiny.

Na túru sa vydáme zo Súľovských vrát. Na lúku pod Súľovským hradom (U Indiána) vystúpime ako v túre č. 1. Pokračujeme po červenej značke do sedla pod Bradou (675m) Čaká nás ešte krátke stúpanie do dominanty celých Súľovských vrchov - na Bradu (815 m). Z nej klesáme do sedla Roháč-Čiakov (803 m), odtiaľ po žltej značke pokračujeme do Súľova. Míňame 60 metrovú rútivú jaskyňu ŠARKANIU DIERU. Onedlho vychádzame na lúku, kde stojí domček, ktorý postavili filmári, keď nakrúcali film Sokoliar Tomáš. Pred napojením sa na červenú značku ešte môžeme obdivovať Skalný hríb. Vrátime sa do obce.

Trasa 3:
Východným súľovským hrebeňom - 15 km, peváýšenie 474, klesanie 482, čas 5. hodín, 30 min.

Na túru nastupujeme z obce Súľov. Po modrej turistickej značke stúpame do Roháčskeho sedla (692 m). Tu sa dostávame na zelenú turistickú značku a zároveň na východný Súľovský hrebeň. Otáčame sa na juh a striedavými krátkymi výstupmi a klesaniami pomaly pokračujeme.Naskytnú sa nám krásne výhľady na Súľovský kotol. Postupne prechádzame cez BOSMANICU (751 m) a KEČKU (822 m). Prehupneme sa ešte cez dve kóty do sedla PATÚCH (621 m). Z neho potom už len klesáme po žltej turistickej značke až do Súľova.

Trasa 4:
Výstup na ŽIBRID - 10 km, prevýšenie 467 m, klesanie 467 m, čas 3 hod., 30 min

Vycházame z obce Súľov. Po žltej turistickej značke nás čaká strmý výstup do sedla Patúch. V ňom odbočíme vpravo, po zelenej značke strmo stúpame na najvyšší vrchol Súľovských skál - na ŽIBRID (867 m). Zo skalnatého vrcholu sa odkrýva krásny výhľad na Súľovskú kotlinu. Naspäť sa vraciame tou istou cestou.

Trasa 5:
Prechod na Hričovský hrad - 10 km, prevýšenie 522 m, klesanie 404 m, čas: 3 hod. 30 min.

Na túru vyrazíme zo Súľova po žltej; čaká nás náročné stúpanie do sedla Roháč-Čiakov (803 m). Prejdeme popri chalúpke Sokoliara Tomáša a popri Šarkanej diere. Odtiaľ sa napojíme na červenú značku. Najprv klesáme, potom stúpame na zrúcaniny Hričovského hradu. Po ich prehliadke nás čaká klesanie lesom, pôjdeme aj okolo skalného útvaru Hričovského hríba. Prídeme do Hričovského Podhradia.Tu ukončíme našu túru.

Trasa 6:
Prechod k HLBOCKÉMU VODOPÁDU - 9 km, prevýšenie 403 m, klesanie 462 m, čas: 3 hodiny.

Na túru yvrážame zo Súľova do sedla Roháč-Čiakov. Odtiaľ pokračujeme po zelenej turistickej značke smrom na HLBOKÉ. Postupne klesáme, až sa dostávame do Hlbockého skalnatého mesta. Pod ním sa nachádza Hlbocký vodopád. Od neho túru skončíme v obci Hlboké.

Trasa 7:
Prechod na LIETAVSKÝ HRAD - 15 km, prevýšenie 469 m, klesanie 492 m, čas. 5 hod. 15 min.

Začneme v obci Súľov. Ukončíme v obci Lietavská Lúčka. Čaká nás strmý výstup do Roháčskeho sedla (692 m). Po modrej turistickej značke prudko klesáme do Podhoria. Postupne, cez polia a cez lesy sa dostávame k Lietavskému hradu. Hrad sa objaví až v závere výstupu. Očarí nás svojou krásou a rozlohou. Z hradu sa musíme kúsok vrátiť na značku, potom klesáme stále po modrej až do Lietavskej Lúčky.

Trasa 8:
Okruh VRCHTEPLEJ - 12 km, prevýšenie 280 m, klesanie 280 m, čas: 3 hodiny 15 min.

Túru začíname po zelenej značke zo Súľova popri štadióne. Obchádzame južný Súľovský hrebeň. Lesnou cestou prechádzame do Vrchteplej. Tu sa napojíme na červenú značku a opačnou cestou, popod hrebeň, sa vraciame späť. Vyšliapeme do sedla a z neho prudko klesáme popod chaty do Súľovských vrá